Täna oli meil siis puhkepäev. Tähistasime seda nii, et võtsime ette tõusu Tsamkhangi erakla juurde, ca 400 m kõrgusele külast. Ilm oli hommikul imeline, nautisime vaateid Annapurna II, IV, III ja Gangapurnale. Tundub, et praegusel ajal ongi siin nii, et hommik vapustav, lõuna paiku tõuseb tugev tuul, üle mägede venivad pilved, algul heledad, pärast tumedamad. Ja võib ka sadada, nagu eile juhtuski. Samas on ööd vaiksed ja mitte eriti külmad. Aga tagasi tänase ronimise juurde. Umbes kümne paiku olime üleval, GPS näitas 3980 m. Imetillukeses gompas istus pika habemega laama, kes andis purgist mingeid musti seemneid ja käskis need ara süüa, seejärel valas väikesest kannukesest kollakat aniisimaitselist vedelikku pihku ja seegi tuli sisse võtta. Ta õnnistas kõiki, sidus kaela kirju paela. Ma ostsin endale veel palvehelmed ka, mis samas sisse pühitseti. Kell kaksteist olime külas tagasi, peale lõunat käisime liustikujärve vaatamas. Aga juba kiskus taevas pilve.
Ühe huvitava seiga tahaksin veel lisada. 3. mail, kui olime Chames, läksin peale lõunat küla peale, aga sattusin vastamisi tiibetlaste protsessiooniga. Piduriides mehed ja naised, trumm, taldrikud, laul. Jooksin kiiresti fotoka järele. Pärast tuli Kalle ka kaasa, järgnesime protsessioonile templi juurde, selle all oli saal, kus laual mitmesugused joogid. Rahvas tegi tantsides mitmeid tiire. Sattusime ka tantsijate ritta, tegime paar ringi ümber ruumi. Pärast kostitati meid tšangiga. Öeldi, et tiibetlaste püha, aga midagi täpsemat ei õnnestunud välja selgitada. Poistel ja meestel olid ühes nooled või pilliroovitsad. Järgmisel hommikul vahetati Chames massiliselt vanu palvelippe uute vastu, suitsutati kadaka- ja nuluoksi.
kirgas hommik
lumelipp Gangapurna kohal
palvehelmeid sõrmitsedes
kõnnitakse templi juurde
palveveskite tasane lõgin
suitsevad kadakaoksad
kitsa tänava alguses
kutsikas jookseb kelluke kaelas
lautades puhivad lehmad
taevas on jälle selge
ja võit jääb jumalatele
Järgmine kord siis parast Thorung La'd.
Ühe huvitava seiga tahaksin veel lisada. 3. mail, kui olime Chames, läksin peale lõunat küla peale, aga sattusin vastamisi tiibetlaste protsessiooniga. Piduriides mehed ja naised, trumm, taldrikud, laul. Jooksin kiiresti fotoka järele. Pärast tuli Kalle ka kaasa, järgnesime protsessioonile templi juurde, selle all oli saal, kus laual mitmesugused joogid. Rahvas tegi tantsides mitmeid tiire. Sattusime ka tantsijate ritta, tegime paar ringi ümber ruumi. Pärast kostitati meid tšangiga. Öeldi, et tiibetlaste püha, aga midagi täpsemat ei õnnestunud välja selgitada. Poistel ja meestel olid ühes nooled või pilliroovitsad. Järgmisel hommikul vahetati Chames massiliselt vanu palvelippe uute vastu, suitsutati kadaka- ja nuluoksi.
kirgas hommik
lumelipp Gangapurna kohal
palvehelmeid sõrmitsedes
kõnnitakse templi juurde
palveveskite tasane lõgin
suitsevad kadakaoksad
kitsa tänava alguses
kutsikas jookseb kelluke kaelas
lautades puhivad lehmad
taevas on jälle selge
ja võit jääb jumalatele
Järgmine kord siis parast Thorung La'd.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar