Järgnevalt esitan mõned reproduktsioonid mulle kuuluvast Ravibuddha Bhaisajyaguru thankast, mille maalis Bhaktapuris elav newari kunstnik Madhu Krišna Chitrakar.
Kui Buddha Šakjamuni 2500 aastat tagasi meditsiinialaseid õpetusi andis, ilmus ta õpilaste ette Ravibuddha kujul. Ravibuddha on lasuriidi tumesinist värvi (s.o. ravimise värv); vasakus käes on tal lasuriidist kerjakauss (pindapatra), mis sisaldab ravimeid. Paremas käes hoiab ta varadamudra asendis erilist ravimtaime mürobaalanit (myrobalan, lad Terminalia Chebula, skr harithaki), mis ravib terveks igast tõvest.
Ravibuddha raviv toime on väga tugev ja ilmneb, kui teda kujustada, tema mantrat lugeda või temal mediteerida. Kui näiteks Tiibetis või Ladakhis tavalised ravimid haiget ei aita, siis minnakse laama juurde ja laama soovitab alati teha spetsiaalseid rituaale Ravibuddhale.
Tavaliselt kujutatakse Bhaisajyagurut koos seitsme teise ravibuddhaga, kuid Madhu Krišna thankal ümbritsevad teda hoopis teised tegelased. Üleval keskel on kujutatud gelugi koolkonna rajajat Tsongkhapat (1357-1419) ehk Je Rinpoched, keda peetakse bodhisattva Mandžušri kehastuseks.
Tsongkhapast kummalgi pool on kaks Tarat – tõenäoliselt on nende tähendused vasakult alates – kaitse tuulest lähtuvate õnnetuste vastu, suurenenud toimekus, suurenenud jõud, kaitse maast tulevate õnnetuste vastu.
Tsongkhapa all on kujutatud müütilist vääriskivi või kristalli tšintamanit, selle all aga madu suus hoidvat olendit, kes võiks olla Garuda, kuid kelle pühvlinägu liigitub pigem Jamantakale lähedaseks idamiks Rakta Jamari – punane surma vaenlane. Jamari tähendab sanskriti keeles Jama vaenlast (Jamantaka aga Jama hävitajat).
Thanka alumises osas on vasakul kujutatud Hajagrivat, kes on Avalokitešvara raevukas kehastus. Hajagriva on üks kaheksast peamisest seadmusekaitsjast.
Paremal on Simhamukha (skr lõvinäolione, ka Singha Mukha) ehk Senge Dongma, daakinite (raevukate naisolendite) hulka kuuluv idam, raevukas tarkusejumalanna, keda peetakse Padmasambhava raevukaks kehastuseks.
Kui Buddha Šakjamuni 2500 aastat tagasi meditsiinialaseid õpetusi andis, ilmus ta õpilaste ette Ravibuddha kujul. Ravibuddha on lasuriidi tumesinist värvi (s.o. ravimise värv); vasakus käes on tal lasuriidist kerjakauss (pindapatra), mis sisaldab ravimeid. Paremas käes hoiab ta varadamudra asendis erilist ravimtaime mürobaalanit (myrobalan, lad Terminalia Chebula, skr harithaki), mis ravib terveks igast tõvest.
Ravibuddha raviv toime on väga tugev ja ilmneb, kui teda kujustada, tema mantrat lugeda või temal mediteerida. Kui näiteks Tiibetis või Ladakhis tavalised ravimid haiget ei aita, siis minnakse laama juurde ja laama soovitab alati teha spetsiaalseid rituaale Ravibuddhale.
Tavaliselt kujutatakse Bhaisajyagurut koos seitsme teise ravibuddhaga, kuid Madhu Krišna thankal ümbritsevad teda hoopis teised tegelased. Üleval keskel on kujutatud gelugi koolkonna rajajat Tsongkhapat (1357-1419) ehk Je Rinpoched, keda peetakse bodhisattva Mandžušri kehastuseks.
Tsongkhapast kummalgi pool on kaks Tarat – tõenäoliselt on nende tähendused vasakult alates – kaitse tuulest lähtuvate õnnetuste vastu, suurenenud toimekus, suurenenud jõud, kaitse maast tulevate õnnetuste vastu.
Tsongkhapa all on kujutatud müütilist vääriskivi või kristalli tšintamanit, selle all aga madu suus hoidvat olendit, kes võiks olla Garuda, kuid kelle pühvlinägu liigitub pigem Jamantakale lähedaseks idamiks Rakta Jamari – punane surma vaenlane. Jamari tähendab sanskriti keeles Jama vaenlast (Jamantaka aga Jama hävitajat).
Thanka alumises osas on vasakul kujutatud Hajagrivat, kes on Avalokitešvara raevukas kehastus. Hajagriva on üks kaheksast peamisest seadmusekaitsjast.
Paremal on Simhamukha (skr lõvinäolione, ka Singha Mukha) ehk Senge Dongma, daakinite (raevukate naisolendite) hulka kuuluv idam, raevukas tarkusejumalanna, keda peetakse Padmasambhava raevukaks kehastuseks.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar