teisipäev, 27. märts 2012

Ma olin Calcatas ja teisi luuletusi

Punaste pilvenugade õhtu
lõikab katki
taeva sinisärgi
lilla hämarus voolab
haavadest välja
valgub nõlvupidi orgu
ja uputab varsti
lindude laulu

kuldnokad vilistavad koduselt
ka siinpool Alpe
kevadet kus praegu valvan
nagu tunnimees

22. märtsil Mazzanos


Kevadõhtu on päeva
kerge essents
mitte suviselt uimastav
raske liköör
hommikutaevas – pilv nagu
lõikav sentents
või nagu unele
ette keeratud pöör

valgus mis sinusse voolab
on pehme kui piim
algavat päeva kui sisse
lööb kirikukell
sõna on sumisev kärbes
mõte ta püüdmiseks liim
varitse saaki
oh sisalik kividel

23. märtsil Mazzanos


Ennelõunased borgo tänavad
õhkavad jahedust
niiskevõitu
kergelt kusihappe järele
lõhnav õhk
tuleks kui ajamasinast
kõik me teame misasi see on
vajutad nupule – vaikne surin
viieteistkümnes sajand
parem kui poleks katkuaeg
muidu pannakse
pärast tagasijõudmist
kuuks ajaks karantiini
aga kui juhtub olema sõda
ei aita isegi tuleviku
saadiku kübarasuled
kui sulle üldse antakse
mingi võimalus
siis on see valik
Borgia piinakambri
ja palgasõduri
näruse leiva vahel

23. märtsil Mazzanos


Kümneid ja sadu sisaliku
sabalehvitusi
ja sama palju
üle raja libisevaid varje
on täna nähtud
miks me elame
nii erinevas ajas sisalikega
kui päike soojendab

ma tõesti igatsesin mõnikord
neist kiirem olla
et näha sisaliku jooksu
nagu aeglustatud filmi
ent samas juba
kalju aega ihkasin
et sajandid mu jalus
kõdistaksid nagu hetked

kõrs kõrgel oru kohal
õõtsub tuules
ja linnulaulu sekka
kostab kauge eeslikisa
mu jalge ümber askeldavad
mustad sipelgad
kui pilgu tõstan –
kalju otsas linn kui tort
saan sellest osa
süües pika pilguga

ei püüa täna varje ma
ei hetke ülevust
vaid lasen kõigel
rahulikult minna

26. märtsil Mazzanos


Ma olin Calcatas
just nüüd viie sajandi eest
ei saanudki akendest valatud
solgiga pähe
kui laulsin ja tagusin trummi
ja teesklesin mängumeest
kui hämaras lahkusin
sain oma tunnistähe

see sädeles müüride kohal
kui kollakas tõrvikulont
ja aitas mul leida
teed läbi pimeda oru
ma läksin ja tuikusin
olin ise üks tont
suul põhjalast siia
eksinud ropp laulujoru

26. märtsil Mazzanos


On kolme koera jalutaja pärastlõuna
aga mina armastan kasse
oh heldus ma armastan
sisalikke ja madusid ka
vana purjus pervert
ja noori tüdrukuid
vaadata läbi ussi
mulluse hõredaks nõiutud kesta

26. märtsil Mazzanos

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar