neljapäev, 10. oktoober 2013

Matka lühiraport

Eile õhtul jõudsime peale 8 tundi autosõitu Lehi tagasi. Nende jaoks, kes ei tahtnud lumise tipuga jõudu katsuda, sai matk läbi. Palju erinevaid orge, kurusid, nomaade ja lambakarju. Kauneid mägijärvi. Ligi kaks nädalat 4500 meetri juures või ülevalpool. Kõrgeim kuru 5490m, kõrgeim ööbimispaik 5170 m. Lühike ülevaade:

22. septembril sõitsime autodega otse esimesse laagripaika Jingchan'i 3370 m.
23. septembril matkasime Yurutse'sse 4100 m. Esimese matkapäva kohta oli tõus tuntav.
24. september, üle Ganda La kuru (4960 m) Shingo lähedale laagripaika. Ka esimene kuru tuli raskelt kätte.
25. september, lühike ja lahe laskumine Skyu'sse (3400).
26. september, üsna pikk kõndimine Markhasse 3750 m(Skyu-Pentsa-Nakdi-Sara-Chala-Markha).
27. september, Markhast Hankari kaudu laagrisse 4100 m.
28. september, vihmane päev, mis lõppes lumesajuga laagris 4680 m kõrgusel.
29. september, üle Zalung Karpo La. Öine lumesadu. Kolm tundi tõusu kurule (5190 m), kus oli päris vaikne, sai filmida ja pildistada. Järsk laskumine. Laagris tehti tuulest hoolimata lõket ja söödi lammast. Koha nimi Tsokra, kõrgust 4200 m.
30. september, hommikul taas lumesadu. Matk mööda imeilusaid sügisvärvides orge Dat'i 4300 m.
1. oktoober, üsna igav marssimine mööda kruusateed läbi kõrbemaastiku. Metseeslid. Erika hääletas autot, mis viis meid tuhande raha eest üle kuru Lungmochesse, tühja nomaadide külla, kus teisi järele ootasime. Laager samas 4600 m.
2. oktoober, Lungmochest Yagangi (4400 m), nomaadide külla, ikka mööda teed. Suhtlemine kohalikega, suured loomakarjad.
3. oktoober, puhkepäev sealsamas. Käisime väga ürgses nunnakloostris, kus praegu viis nunna, jõime koos nendega teed. Seejärel munga pool ja gompas, taas teejoomine. Õhtul tähistasime Aldo sünnipäeva ja tantsisime koos nomaadidega lõkkevalgel.
4. oktoober, igava tee vältimiseks sõitsime kahe autoga Pangunagusse 4580 m. Algas matka kõrgem osa. Käisime Tso Kari soolajärve ääres.
5. oktoober, matkasime ümber Tso Kari järve, tõusime Harlam Kongka kurule (4950) ja laskusime sealt Rajung Karu nimelisse paika sada meetrit allpool.
6. oktoober, pärast külma ööd tõus Kyamayuri La kurule, kus Alfi gps näitas 5490 m. Pärast grupipilte laskumine orgi ca 5100 m kõrgusele, kolm tundi kõndimist ja tõus Kartse La kurule 5410 m. Ronimine tohutu kivimäe nõlva mööda. Kogu päevatee ca 8 tundi, laagripaik 5180 m kõrgusel. Alfi sünnipäeva tähistamine.
7. oktoober, pool päeva lauget tõusu Yalung Nyau La-le (5460 m), kust avanes esimene vaade Tso Moriri järvele. Järsk laskumine ja pikk matk orupõhjas laagripaika 4600 m kõrgusel nomaadide peatuspaikade naabruses.
8. oktoober, samas laagris, käik Tso Moriri järve äärde ja Korzokki. Kloostri külastamine.
9. oktoober, Alf, Kaitti ja Madis suunduvad koos saatjatega üht Mentok Kangri tippu püüdma, teised autoga Lehi.

1 kommentaar:

1. Kõlab, nagu oleksite udusulekestena üle kurude ja orgude liuelnud :)