teisipäev, 5. mai 2009

Manang

Jõudsime Manangi umbes poole kahe paiku. Päevateekonnad jäävad ajaliselt järjest lühemaks. Lõunat tuleb süüa juba enne kahtteist. Eile ööbisime Alumises Pisangis, aga käisime ka Ülemises Pisangis, mis on väga vahva küla astmetena tõusvate traditsiooniliste majadega, pika palveveskimüüriga, kahe templi ja lehvivate palvelippudega. Ülemine tempel umbes 3365 m k6rgusel. Tänane hommik oli kaunis, Annapurna II hakkas meile ilusasti paistma kohe pärast külast lahkumist. Tee oli meeleolukas, ikka läbi järjest hõreneva seedermännimetsa. Vaikselt tõusime 3475 m kõrgusele nukile, kust avanes vaade nii käidud teele kui ka Manangi orgu. Hooga kõndisime kuni Bragani, kus sõime lõunat. Ja sealt juba jalutades Manangi. Ei jõudnud hotelli nimegi vaadata, vaid juba tulime internetipunkti. Siin on ühendus veel kallim, 1000 raha tund, arvutid ebamugavalt kõrgel. Ja täpitähti ei saa koodigagi teha. Hotellitoa ühest aknast avaneb ilus vaade Gangapurna liustikule, teisest mööda orgu tagasi. Paraku puhub just sellest aknast tuul sisse. Üldse on õhk juba jahedam ja täna öösel nautisin juba oma sulgmagamiskotti, sest hommikul oli toas vaid 8,4. Ja täna pealelõunal kõndisin, fliis seljas. Seni olin saanud hakkama t-särgi vael. Homme peatume Manangis, ülehomme liigume veel koos, seejärel läheb tipurühm oma teed. Internetti pole ilmselt enne Muktinathi või Marphat.

keegi laulab
et mägedest kõrgemad
võivad olla vaid mäed
kuid mina kingin sinule küla