pühapäev, 3. mai 2009

Chame

Jõudsime täna 14.30 kenasti Chamesse (2670 m). Siin on võimalus jälle kirjutada. Minut üle satelliidi maksab küll 10 raha, aga peaasi on võimalus! Matk on seni sujunud kenasti, üsna kindlas rütmis - äratus kell 6.00, hommikusöök 6.30 ja teele umbes 7.15. Lõuna ajal oleme teinud pikema peatuse (nii paar tundi või enam) ja siis jõudnud planeeritud ööbimispaika umbes kell kolm. Esimesed kaks päeva olid minu jaoks rasked, eriti palavuse tõttu, aga tänane kõndimine juba puhas nauding. Volbriõhtul Bahundandas nägime mägedes mitmeid lõkkeid. Peatusime imekenas paigas kõrgel künkal. Samas hotellis ka seitsmene venelaste seltskond, keda pärastpoolegi rajal näinud oleme. Õhtul oli kõva äike. Järgmine päev oli kuiv ja palav, mitu üsna järsku ronimist. Eile ööbisime Dharapanis, Kangaroo Guesthouse oli vist majutuspaiga nimi. Juba kell neli hakkas tibutama vihma ja varsti ka müristas. Äike kestis vist kella kümneni, siis jäi vihm järele. Aga hommikul hakkas taas sadama. Täna sai siis vihmakeepi kasutatud. Aga käia oli mõnus sellest hoolimata, et kokku tõusime oma 700 meetrit. Tänane lõunapaus oli Thanchokis Himalaya Hotel & Lunge nimelises paigas. Söök väga hea. Üks meie giididest üllatas nõgesesupiga, mis maitses suurepäraselt. Päras jäigi väike mõnus jalutuskäik läbi okasmetsa - kohevaokkalised seedrid, pikkade värskete kasvudega kuused, vaigulõhn. Tänana öömaja Tilicho Guesthouse on ka suurepärane. Saime kahesed majakesed täiesti omaette. Ehk on ka sooja vett. Seni igatahes on igal õhtul sooja dushi saanud. Ja särki loputada. Praegu tormasin kähku internetipunkti, ei jõudnud kottigi ära oodata (need jõuavad kandjate turjal tund või poolteist pärast meid). Aga mu enda kaheosaline fotokott koos kogu kraamiga kaalub ka oma 8-9 kilo. Muidu on kõik suurepärane, vaid ilm teeb muret. Praegugi kerkib alt orust suur tume pilv aeglaselt ülespoole. Kas jõuab ka meieni, ei tea. Aga kunagi jõuame ehk vihmade alast välja.