Pühapäev, 12. aprill 2009

Kahe nädala pärast (matka kava ja kaart)

Kaks nädalat (juba vähemgi) on jäänud Nepaali lendamiseni. Praeguste andmete kohaselt on tipugrupis kolm meest koos kandjatega, matkagrupis vaid mina üksi (ja loodetavasti ka kandja). Koostasin täna etteantud graafikut järgides matkaplaani, et teada, mis ees ootab. Päevateekonna kestuse arvestamisel kasutasin Bryn Thomas'i raamatut "Trekking in Annapurna Region", võtsin arvesse pikimad etapiajad ja ümardasin neid veel ülespoole. Kilomeetrid Besisaharist Jomsomini on võetud National Geographicu kaardilt, aga tegelikult pole neil mägedes erilist tähendust. Sulgudes on antud paiga kõrgus merepinnast meetrites.




Annapurna ring ja Chulu West (6419 m) 30. aprill – 15. mai 2008. Matka plaan.

Esimene nädal

1. Neljapäev 30.04. Matk Bahundanda’sse 16 km (ca 6,5-7 h). Besisahar (820) – Khudi (790) – Bhulebhule (840) – Ngadi (930) – Usta – Bahundanda (1310).

2. Reede 01.05. Matk Chamje’sse 11 km (ca 5-6 h). Bahundanda (1310) – Ghermu - Syanje (1100) – Jagat (1300) – Chamje (1430).

3. Laupäev 02. 05. Matk Dharapani’sse 13 km (ca 5–6 h). Chamje (1430) – Tal (1700) – Karte (1850) – Dharapani (1900).

4. Pühapäev 03.05. Matk Chame’sse 12 km (5,5-6,5 h). Dharapani (1900) – Bagarchap (2160) – Danagyu (2300) – Timang Besi (2270) – Latamrang (2400) – Koto Qupar (2600) - Chame (2670).

5. Esmaspäev 04.05. Matk Pisang’i 16 km (5-6 h). Chame (2670) – Thaleku (Keleku) (2720) – Bhratang (2850) – Upper Pisang (3300) – Lower Pisang (3200).

6. Teisipäev 05.05. Matk Manang’i 15 km. Kõrgem marsruut (6,5-7,5 h): Lower Pisang (3200) – Ghyaru (3670) – Ngawal/Bangpa (3657) – Mungji - Braga/Drakar (3450) - Manang (3540). Madalam marsruut (6-6,5 h): Lower Pisang (3200) – Humde/Ongre (3330) – Braga/Drakar (3450) – Manang (3540).

7. Kolmapäev 06.05. Manang, puhkepäev. Aklimatiseerumiseks tuleb sooritada vähemalt 6 tundi kestev matk.

Teine nädal
8. Neljapäev 07.05. Matk Letdar’isse 11 km (5-6 h). Manang (3540) – Tengi (3650) - Gunsang (3900) – Yak Kharka (4018) – Letdar (4200).

9. Reede 08.05. Matkagrupp Thorang Phedi’sse (4450m) 8 km (3-5 h). Tipugrupp matkab Kharka laagrikohta, edasi neil ööbimine telkides.

10. Laupäev 09. 05. Matkagrupp ületab Thorang La kuru (5416m) ja laskub Muktinath’i (3800m) 13-14 km (8-9 h). Tipugrupp matkab Chulu West baaslaagrisse.

11. Pühapäev 10.05. Matkagrupp laskub Marpha’sse 21 km (8,2-9,5 h). Muktinath (3800) – Jharkot (3550) – Kagbeni (2800) – Jomsom 2710 – Syang (2701) – Marpha (2670). Tipugrupp matkab Chulu West kõrglaagrisse.

12. Esmaspäev 11.05. Matkagrupp laskub Lete’sse (5-6 h). Marpha (2670) – Tukuche (2590) – Khobang (2560) – Larjung (2550) – Kokhethanti (2560) - Kalopani (2530) – Lete (2480). Tipugrupp ronib Chulu West mäetippu (6419 m) ja laskub baaslaagrisse.
13. Teisipäev 12.05. Matkagrupp laskub Tatopani’sse, kus on soojaveeallikad (ca 7-8 h). Lete (2480) – Ghasa (2010) – Rupse Chhahara (1630) – Dana (1400) – Guithe (1630) – Tatopani (1190). Tipugrupp laskub Thorang Phedi’sse.

14. Kolmapäev 13.05. Matkagrupp matkab ülesmäge (pikk päev – 8-9 h) Ghorepani’sse. Tatopani (1190) – Ghara (1700) – Sikha (1935) – Phalate (2270) – Chitre (2390) – Ghorepani (2750). Tipugrupp ületab Thorang La kuru (5416 m) ja laskub Muktinath’i (3800 m).


Kolmas nädal
15. Neljapäev 14.05. Matkagrupp ronib varahommikul panoraampunkti Poon Hill’il (3100m) ja laskub Hille’sse (3 h + 2,5h Poon Hill). Ghorepani (2750) – Poon Hill (3185) – Banthanti (2300) – (Ulleri (1960) – Hille (1475). Tipugrupp Laskub Jomsom’i (2710m).


16. Reede 15.05. Matkagrupp matkab Nayapul’i ja sõidab Pokharasse. Ööbimine hotellis. Hille (1475) – Sudame (1340) – Matathanti – Birethanti (1050) – Naya Pul (1070) (ca 2,5 h). Tipugrupp lendab Pokharasse.

Selline kena plaan. Siiski on väikeseid kõhklusi, sest räägitakse, et tavaline aeg selle marsruudi jaoks on 17 päeva. Aga eks pärast ole näha, kuidas liikumine sujub. Lausa ummisjalu tormama ka ei tahaks hakata. Kaardil märkisin punaste täppidega planeeritavad ööbimiskohad. Matkan vastupäeva nagu enamus Annapurna ringi sooritajaid, sest nii on kergem kuru ületada.





Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar